News SKR 730 Kalendarz imprez Wyniki Galeria Ksiega Dzungli Forum Pliki Linki English
Projekt Nowej 730


COŚ JESZCZE

 
REGATY
 
MP Klasy 730
Projekt Nowej 730
Informacje o MP klasy 730
Przebojowe Warzywa :)
BIG STAR niepokonany
 
...wiecej  
 
WAŻNE
 
VI Puchar Polski w klasie 730 - Regulamin
V Puchar Polski w Klasie 730 - Regulamin
Składki za rok 2004
 
...wiecej  
 
MARKET
 
 

11:07:00 24.7.2005
Projekt Nowej 730 /

  

23 lipca odbyła się pierwsza oficjalna odsłona 
szczegółów nowego projektu monotypowego jachtu 
klasy 730. Projekt zainicjowany został w maju przez 
członków nowego Zarządu SRK przy merytorycznym 
wsparciu Andrzeja Skrzata, który podjął się 
zaprojektowania nowego jachtu. Projekt został 
przedstawiony stoczni DELPHIA Yacht, która 
zdecydowała się zaangażować w stworzenie i 
produkcję nowej 730.
Nowy jacht nazywa się Delphia 24 Match. Podobnie 
do obecnych łódek klasy 730 ma długość 730 cm, 
szerokość 2,5 m oraz obsługuje go 4 osoby załogi. 
Waga nowej Delphi 24 to ok. 650 kg, przy czym ok. 
250 kg będzie umieszczone w szybrowym mieczu. 
Podstawowe ożaglowanie typu slup to 31 m2 na 9,5 
metrowym maszcie z takielunkiem 7/8. Topowy 
genaker będzie miał powierzchnię 45 m2 a wysuwany 
genaker bom będzie stały bez regulacji na boki. Maszt i 
genakerbom w założeniu z uwagi na koszty mają być 
wykonywane z aluminium. Kadłub jachtu to w 
porównaniu do Majestica bardziej ślizgowy kształt 
części podwodnej oraz dużo mniejsza kabina i większy 
kokpit w części nawodnej. Niższa o ok. 15 cm będzie 
również wolna burta. Głębokość kokpitu została 
zwiększona do ok. 40 cm.
Z założenia D-24 Match ma być jachtem 
uniwersalnym, tak na akweny osłonięte, śródlądowe, 
jak i na otwarte morze i żeglugę na fali. Jego walory 
ślizgowe mają gwarantować większe szybkości na 
kursach z wiatrem a przez to dużą przyjemność 
żeglowania. Jacht w założeniu ma być w dużym 
procencie monotypowym. Jednakowe będą 
podstawowe dla właściwości i szybkości jachtu 
elementy: kadłub, miecz, płetwa sterowa, waga i 
środek ciężkości. Maszt i genakerbom będą musiały 
spełniać bardzo ściśle określone parametry i wykonane 
będą z aluminium. Żagle będą miały precyzyjnie 
określone maksymalne wymiary. Jedynym polem do 
popisu dla załogi będzie dowolność w tzw. „okuciu” 
łódki, czyli w sposobie prowadzenia regulacji, 
umieszczenia knag czy bloczków, itp. Ta dowolność 
ma na celu umożliwienie dopasowania sposobu obsługi 
łódki do osobistych preferencji załogi. Jednocześnie 
ścisłe przestrzeganie monotypowości wcześniej 
wspomnianych elementów będzie gwarantować 
maksymalne wyrównanie sprzętowe pomiędzy 
zawodnikami a przez to gwarantować im równość 
szans.

W związku z tym, że proponowana konstrukcja nie 
spełnia obecnych przepisów klasy 730, kolejnym 
etapem projektu będzie założenie nowego 
stowarzyszenia, które zadba o opracowanie 
docelowych przepisów monotypu oraz będzie ściśle 
współpracować z producentem nad nową 
konstrukcją. Korzystając z wielu lat doświadczeń w 
klasie 730 oraz wielu innych, ma szansę powstać 
pierwsza w Polsce z prawdziwego zdarzenia klasa 
OneDesign z dopracowanymi, solidnymi i trwałymi 
łódkami. Współpraca z tak poważnym partnerem, 
jakim jest jedna z największych polskich stoczni 
DELPHIA Yacht, gwarantuje wysoką jakość oraz 
powtarzalność łódek.

Zapraszamy do działu PLIKI do pobrania wizualizacji 
projektu jachtu D-24 Match oraz projektu przepisów 
monotypu 730.

Wszystkie przedstawione szczegóły są wciąż w fazie 
projektowania i mogą ulec modyfikacjom. Osoby 
zainteresowane zapraszamy do wymiany uwag z 
członkami SRK 730 bądź na Forum klasy, bądź mailem 
na adres mac@730.pl
wypowiedz się na FORUM
Kontakt Uwagi Administarcja
Proterians